Przystosowuje się dla przyjemności
12 października 2009, 11:45Para badaczy postanowiła pogłębić zakres, w jakim gry komputerowe przystosowują się do stylu i potrzeb poszczególnych użytkowników. W tym celu stworzyli oni grę, która identyfikuje, czy ktoś jest poszukiwaczem rozrywki, czy wyzwań i dostosowuje kolejne etapy do indywidualnych potrzeb. W ten sposób dwóch ludzi styka się z zupełnie innymi wersjami i w dodatku wszyscy, bez wyjątku, są zadowoleni.
![](/media/lib/46/wscieklosc-na-kompa-3b7072b03abade9485b9fa4d0a3e7656.jpg)
Cieszą się ze zwyciężenia obcego
29 września 2009, 10:46Badając miłośników gier FPS, psycholodzy wpadli na trop ciekawego zjawiska. Okazało się bowiem, że u zwycięskich graczy pojawia się przypływ testosteronu, ale tylko wtedy, gdy pokonanym jest ktoś obcy. Jeśli zmiażdżony zostanie znajomy bądź przyjaciel, poziom hormonu spada (Evolution and Human Behavior).
![Unreal Tournament](/media/lib/1/1170848170_658725-1aaa7f9226c3a8071419d0d3370cb539.jpeg)
Przemoc a reklama w grach
2 września 2009, 14:58Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.
![Tetris© Markus Knittiglicencja: GNU FDL](/media/lib/13/1187594336_201603-11e87b3ed99b4df6a8d9d9be611346fc.jpeg)
Tetris pomaga mózgowi
1 września 2009, 13:05Badanie dwiema różnymi metodami obrazowania ujawniło, że granie w Tetris zwiększa grubość kory i poprawia efektywność pracy mózgu, czyli zmniejszać wysiłek wkładany w wykonanie zadania (BMC Research Notes).
![](/media/lib/54/wirtualny-pokoj-e8f6ec8b1ccfede2a8e302a3901a3b37.jpg)
Pouczająca zabawa w chowanego
1 września 2009, 12:03Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.
![Unreal Tournament](/media/lib/1/1170848170_658725-1aaa7f9226c3a8071419d0d3370cb539.jpeg)
Irańczycy prezentują... gry wideo
21 sierpnia 2009, 11:28Po raz pierwszy w historii na zachodnich targach gier wideo pojawili się przedstawiciele... irańskiego przemysłu gier. W Kolonii jedno ze stanowisk zajmowali pracownicy Narodowej Fundacji Gier Komputerowych.
![Unreal Tournament](/media/lib/1/1170848170_658725-1aaa7f9226c3a8071419d0d3370cb539.jpeg)
Coraz gorzej na rynku gier
14 sierpnia 2009, 12:09Sprzedaż gier wideo ciągle spada i w branży coraz głośniej mówi się o poważnym kryzysie. W lipcu producenci gier i konsoli zanotowali 29-procentowy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
![](/media/lib/43/pisanie-e7ee559e640c78e5bd39db4dd1fe00f5.jpg)
Zapracowane nie grają
27 lipca 2009, 11:08Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).
![](/media/lib/52/zwitek-banknotow-9b1f837507381229cd5c04d1b7c4b548.jpg)
Kojący wpływ pieniądza
17 lipca 2009, 14:56W chwilach przygnębienia wyliczanie swoich pozytywnych cech lepiej zastąpić liczeniem pieniędzy (Psychological Science).
![PlayStation 3© Sony](/media/lib/11/1183803484_417239-575273217eaffd1786f18b6598633951.jpeg)
Gry dla PS3 zagrożone?
22 czerwca 2009, 16:22Bobby Kotick, szef firmy Activision Blizzard, oświadczył, że jego przedsiębiorstwo może zaprzestać produkcji gier dla konsoli PlayStation 3. Zaczynam się martwić o Sony. PlayStation 3 zaczyna tracić i nie jest łatwo wspierać tę platformę.